Jooli
FIN / ENG

UUTEEN SUUNTAAN

Tiedote: Medita ja Jooli yhdistyvät viestintätoimistoksi, joka puhuu teknologiaa – ja kertoo siitä ymmärrettävästi

02.03.

Strategista viestintää ja vastuullista sisältömarkkinointia teknologia- ja asiantuntijayrityksille tarjoavat viestintätoimistot Medita Communication Oy ja Jooli markkinointi & viestintä Oy fuusioituvat karkauspäivän kosinnan tuloksena maaliskuusta alkaen.

Fuusio on askel Meditan liiketoiminnan kasvattamisessa seuraavalle tasolle. Voimien vahvistuminen näkyy entistä monipuolisempina palveluina ja osaamista syventävänä erikoistumisena sisältömarkkinoinnin lisäksi muun muassa HR- ja rekrytointiviestintään, digimarkkinointiin ja -mainontaan sekä markkinointiautomaation hyödyntämiseen.

Uudistuva Medita painottaa edelleen oikein kohdennetun laatusisällön merkitystä vastauksena informaation ja ärsykkeiden ylitarjontaan.

– Yritysten omien sisältöjen laatu ratkaisee, oli tavoitteena kiinnostuksen herättäminen ja tunnettuuden vahvistaminen medianäkyvyydellä, kärkisijoille pääsy hakukoneissa tai luottamuksen rakentaminen, Meditan toimitusjohtaja Tiinu Wuolio sanoo.

Näillä on erityistä merkitystä kestävää kasvua hakevien asiantuntija- ja teknologiayritysten liiketoiminnassa. Toimialojensa luotettavat tiedon lähteet menestyvät, kun ne ovat aktiivisia vuorovaikutuksessa asiakkaiden, henkilöstön ja kumppaneiden kanssa.

Aikuisten tekemiä sisältöjä oikeaan aikaan ja osoitteeseen

Meditan kokeneilla viestinnän ja markkinoinnin asiantuntijoilla on vahvaa toimialaosaamista ajoneuvo-, rakennus- ja terveysteknologiasta, energia-alasta ja biotaloudesta sekä logistiikasta ja sähköisestä liikenteestä.

– Meillä viestintää ja vaativia sisältöjä suunnittelevat ja toteuttavat aikuiset ammattilaiset, Wuolio sanoo.
Tuotamme modernilla sisältömarkkinoinnilla mitattavia tuloksia kustannustehokkaasti ja asiakkaamme voivat luottaa projektinhallintaamme.

Medita-brändillä jatkossa toimivan uuden yhtiön päätoimipaikka on Helsingissä. Palvelutuotanto jatkuu kaikilta osin myös Jyväskylässä. Yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto oli vuonna 2019 noin 1,3 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 12. Medita on vuodesta 2010 edustanut Suomen partnerina itsenäisten PR- ja viestintätoimistojen maailmanlaajuista Worldcom Public Relations Groupia, johon kuuluu 132 toimistoa eri puolilla maailmaa.

Joolin henkilöstö siirtyy maaliskuusta alkaen vanhoina työntekijöinä Meditaan ja yrittäjät Päivi Tervonen ja Susanna Mäkinen jatkavat osakkaina ja uudelleen organisoituneen Meditan johtoryhmässä niin ikään osakkaina jatkavien Wuolion ja Mika Särkijärven kanssa. Joolin asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden sopimukset siirtyvät fuusiossa Meditan vastattaviksi.

Takaisin uutisiin